Hieronder vind je alle blogs over campagnes.

Online adverteren in een wereld zonder cookies van derden

Sinds het begin van het internettijdperk worden digitale media mogelijk gemaakt door cookies. De afgelopen 25 jaar worden cookies van derden gebruikt om gepersonaliseerde, op maat gemaakte en gerichte ervaringen te bieden en om de gebruikersreis te meten.

Omdat online privacy momenteel een belangrijk probleem is, worden cookies van derden door velen gezien als een bedreiging voor de privacy van een gebruiker en kunnen ze vaak worden ingesteld door bedrijven waarmee de gebruiker geen relatie heeft voor online adverteren.

Het is niet altijd een perfect model geweest, maar het biedt een stabiele methodologie die iedereen zou kunnen gebruiken. Er gaan wat

Het coronavirus verergert een crisis op sociale media

Toen het nieuwe coronavirus eerder dit jaar zijn weg over de wereld begon te vinden, verspreidde zich daarnaast een epidemie van online desinformatie. Bedrijven ontkenden het coronavirus – soms onbedoeld.

Volksgezondheidsfunctionarissen waarschuwden dat geruchten en complottheorieën, inclusief valse beweringen dat 5G-technologie het virus veroorzaakte of dat bleekmiddel het zou kunnen genezen, levens zouden kosten. Socialmediabedrijven kwamen onder toenemende druk te staan ​​om het probleem te bestrijden, dat hun platforms lange tijd heeft geteisterd. Een Facebook-boycot die de afgelopen weken door honderden grote adverteerders werd georganiseerd vanwege verkeerde informatie en haatzaaiende uitlatingen op de site, te midden van wijdverspreide demonstraties tegen

Categories: Campagnes|Tags: , , , |

Adverteerders hebben de aandacht van Facebook met #StopHateforProfit

Adverteerders hebben de aandacht van Facebook met #StopHateforProfitEn dit is wat ze willen…

Facebook zal er deze maand heel anders uit zien, of de gebruikers het zullen merken of niet. Vanaf 1 juli zullen tal van bekende namen – van Adidas tot Ben & Jerry’s en van Ford tot Unilever – het gebruik van Facebook en Instagram onderbreken. Deze en tal van andere internationale merken boycotten Facebook vanwege de bezorgdheid over de manier waarop Facebook omgaat met verkeerde informatie (#fakenews) en het aanzetten tot haat.

Een coalitie voor burgerrechten in

Beroemde logo’s aangepast aan de nieuwe COVID-19-realiteit

Om de sfeer te verlichten, koos deze grafisch vormgever ervoor om beroemde logo’s te herzien en ze aan te passen aan de nieuwe COVID-19-realiteit. De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. De pandemie van COVID-19 verandert alles. En hoewel de situatie erg zorgwekkend is, gaan creatievelingen over de hele wereld op een missie om de stemming te verlichten en ons te laten glimlachen.

Jure Tovrljan, een grafisch ontwerper uit Slovenië, is een van hen. Hij koos ervoor om beroemde logo’s van over de hele wereld aan te passen aan de nieuwe COVID-19-realiteit. Met zijn werk

Franchisenemers: Gemak is de nieuwe loyaliteit

We leven in een wereld waar gemak de nieuwe loyaliteit is. Daarom geloof ik dat het tijd is om de manier te veranderen waarop merken communiceren met hun klanten. De digitale consument van nu zal eenvoudig van merk veranderen als je niet in staat bent om naadloze toegang tot jouw diensten te leveren. Loyaliteit is geen vanzelfsprekendheid, net als vertrouwen moet het worden verdiend.

De hyperverbonden wereld

Mensen over de hele wereld worden geïnspireerd door het gemak dat wereldwijde platforms zoals Uber en Booking.com leveren aan hun klanten. Consumenten, van jong tot oud, zijn echt veranderd in mobiele burgers.

Influencers en gezondheidszorg: gaat alles goed?

Als we het hebben over de explosieve combinatie van influencers en gezondheidszorg, geloof ik dat dezelfde juridische laksheid niet kan zegevieren als in andere sectoren, omdat het een risico vormt voor mensen.

We leven in de dictatuur van ‘likes’, maar niet alles zou het waard zijn om een ​​’like’ te krijgen. Het kan niet zo zijn dat vandaag een influencer (en ik zeg het vrouwelijk, omdat de meerderheid die over deze onderwerpen publiceert vrouwen zijn) over de nieuwste mode in sportschoenen praat, morgen een verfrissend drankje aanbeveelt en een paar dagen later doekjes tegen acné promoot. Of

Categories: Campagnes|Tags: , , , , |

Car-2-Bike: hoe hoger de CO2-uitstoot, hoe meer korting op je Velorreti!

Ondanks de inspanningen van de burgemeester van Parijs om het aantal auto’s te verminderen, vervuilt het verkeer nog steeds de straten van Parijs en houdt het de stad in bedwang.

Met de European Mobility Week in het achterhoofd, zag Veloretti, een Amsterdamse fietsfabrikant, de kans om Parijs schoner te krijgen door elke Parijse autobestuurder aan te moedigen z’n auto te dumpen… voor een fiets.

Het idee, CAR-2-BIKE, een promotiecampagne waarbij 5 miljoen Parijse kentekens werden omgezet in 5 miljoen promotiecodes, waarmee alle autobezitters korting kregen op een fiets: Het perfecte

Categories: Campagnes|Tags: , , |

Het grote geheim van het Facebook Algoritme

Ok. Jij hebt dus een Facebook pagina en je hebt wat vrienden uitgenodigd en inmiddels wat likes verzameld? Je post af en toe berichten, afbeeldingen en video’s, maar je krijgt weinig reacties op je berichten? Zakt het bereik steeds lager en stromen de klanten nog steeds niet binnen? Vraag jij je nu ook af of het allemaal nog wel zin heeft?
Je bent niet de enige.
Ondernemers starten met veel enthousiasme een Facebook pagina om hun bedrijf te promoten. Maar na enkele weken geven ze

Zo kraak je het Facebook Algoritme als een Pro

Het Facebook Algoritme

Waarom toch? Waarom?! Deze gedachten zijn zeker meer dan eens door je hoofd geschoten tijdens je marketingcarrière. Waarom fluctueren de resultaten zo sterk? Waarom is mijn altijd goede campagne ineens mijn grootste onderpresteerder geworden? Waarom genereren bepaalde soorten advertenties ineens betere en goedkopere resultaten?

Dit zijn allemaal problemen waar we dagelijks mee te maken hebben als het gaat om Facebook en zijn steeds veranderende en mysterieuze algoritme. Vanwege zijn mysterie en het feit dat niemand weet hoe het werkt, zijn er veel bedrijfstheorieën. Sommige zijn goed en wetenschappelijk bewezen, terwijl anderen zover gaan dat ze ‘volkstheorieën’ zijn geworden, ongezien

6 Creatieve social media campagnes met emoticons 😍 in de hoofdrol

Emoticons 😍

Het is je vast al eens opgevallen: emoticons spelen een steeds grotere rol in ons dagelijks leven. Niet alleen in privé communicatie, maar juist steeds vaker in de marketingcommunicatie. Ze worden vaak gebruikt om een boodschap te laten opvallen of om interactie te zoeken met de doelgroep. Vooral op social media worden emoticons vaak ingezet als onderdeel van een campagne. In dit blog bespreek ik 6 bedrijven die op creatieve wijze emoticons hebben gebruikt in hun social media campagne.

McDonald’s verplaatst zich in de emotionele automobilist

Good

4 Halloween Social Media Campagnes om je te inspireren

Een effectieve social media campagne begint met inspiratie

Iedereen die ooit een campagne voor sociale media heeft opgezet, weet dat het vinden van inspiratie een essentieel onderdeel is. Voordat jij je pen op papier kunt zetten – of jouw handen op het toetsenbord, hoe dan ook – moet je jouw creatieve denkwijze shockeren en seizoensgebonden inhoud vinden die al goed heeft gepresteerd.

Om je te helpen met je Halloween-campagnes, heb ik een aantal berichten verzameld die in de afgelopen jaren op social media zijn afgestemd. Neem een ​​kijkje en hopelijk helpen ze om je griezelige creatieve sappen te laten stromen.

Ga naar de bovenkant