We leven in een wereld waar gemak de nieuwe loyaliteit is. Daarom geloof ik dat het tijd is om de manier te veranderen waarop merken communiceren met hun klanten. De digitale consument van nu zal eenvoudig van merk veranderen als je niet in staat bent om naadloze toegang tot jouw diensten te leveren. Loyaliteit is geen vanzelfsprekendheid, net als vertrouwen moet het worden verdiend.

De hyperverbonden wereld

Mensen over de hele wereld worden geĆÆnspireerd door het gemak dat wereldwijde platforms zoals Uber en Booking.com leveren aan hun klanten. Consumenten, van jong tot oud, zijn echt veranderd in mobiele burgers. Ze zijn hyper-verbonden en vooral steeds ongeduldiger.

De verwachtingen van de klant zijn veranderd. De hedendaagse consument verwacht 24/7 beschikbaarheid van communicatiekanalen op elk willekeurig moment in de customer journey. Ze communiceren bij voorkeur in hun eigen tempo met bedrijven.

Messaging-oplossingen voor franchisenemers en franchisegevers

Om gehoor te willen geven aan deze hyperverbonden wereld en dus altijd maar bereikbaar te kunnen zijn heeft het Social Media Mannetje een messaging-totaaloplossing ontwikkelt speciaal voor franchisenemers en franchisegevers. Het is nu mogelijk om vanuit Ć©Ć©n tool alle social media activiteiten bij te houden. Dit was al mogelijk voor bedrijven en merken met een Ć©Ć©n of meer vestigingen, maar vanaf heden dus ook voor franchisenemers en franchisegevers met meer dan 10 vestigingen.

Hoe kleed je de social media kanalen in voor franchise organisaties?

Het lijkt een vak apart. Want bij meerdere franchisenemers bestaan ook vaak meerdere Facebookpagina’s en Instagramprofielen. Ieder met hun eigen groep (lokale) volgers, likers en vrienden. Hoe bewaak je dan je online identiteit?

Het Social Media Mannetje adviseert franchisegevers de social media op groepsniveau te regelen. Hiermee is het mogelijk je online identiteit en merkbeleving te bewaken. Zo is het mogelijk om de controle over het merk en de (communicatie-)uitingen te houden terwijl de franchisenemer de vrijheid heeft om zelf berichten te plaatsen en contacten te leggen met fans en klanten. Samen leidt dat zelfs tot een enorme impact, omdat je op nationaal niveau lading geeft aan je merk, maar de kracht en lokale verbinding gebruikt van je franchisenemers.

Breaking news omtrent het merk kan tegelijkertijd op alle lokale paginaā€™s worden verspreid, maar iedere franchisenemer kan dit aanvullen met eigen nieuws, aanbiedingen, informatie etcetera.

Social Media uitbesteden?

Het Social Media Mannetje plant, publiceert en analyseert vanuit Ć©Ć©n tool content op Facebook, Instagram, LinkedIn en WhatsApp en brengt contentmarketing en online klantenservice samen. Bekijk de mogelijkheden voor het uitbesteden van je social media activiteiten als franchisenemer en franchisegever.