Facebook heeft een nieuwe reeks tips gepubliceerd om je Facebook Advertenties nog effectiever te maken. Facebook deelt deze tips zodat marketeers hun verhalen en videoadvertentie-content kunnen verbeteren om deze beter af te stemmen op hun belangrijkste doelstellingen.

De tips – de tweede in een nieuwe serie van het creatieve team van Facebook – kijken specifiek naar het gebruik van beweging, geluiden en stickers in merkcontent, en wat volgens het onderzoek de beste manier is om elk element te gebruiken.

En er zijn enkele waardevolle aandachtspunten, waaronder:

  • Stories-advertenties met geluid zorgen voor betere resultaten
  • Stickers toevoegen aan statische Stories-advertenties is niet effectief
  • Mobile-shot Stories presteren beter dan studio-shot-advertenties

Absoluut enkele relevante overwegingen voor jouw advertentiecampagnes – Facebook heeft de tips hier in een video geplaatst, maar SocialMediaToday heeft ze uitgewerkt in een infographic (Engels).

Maak je Facebook advertenties effectiever op verschillende platforms met deze tips

Speciaal voor jou geef ik meer informatie over adverteren op Facebook en hoe jij je Facebook Advertenties effectiever kunt maken. Je bent natuurlijk niet voor niets op deze website terecht gekomen. Je bent op zoek naar hulp. En uit ervaring weet ik dat men het eerst zelf wil proberen om er uiteindelijk achter te komen dat het misschien toch efficiënter is om je Facebook advertenties uit te besteden. 😉

Lees mijn handleiding hoe je effectieve, schaalbare advertentiecampagnes kunt creëren die jouw bedrijf en jouw bedrijfsresultaten ten goede komen.