Hieronder vind je alle blogs over social-selling.

De kracht van Smarketing: behoefte, kenmerken en voordelen

Elke succesvolle bedrijfsleider weet dat verkoop en marketing twee kanten van dezelfde medaille zijn. Toch werken de twee afdelingen onvoldoende samen en geven ze elkaar vaak de schuld in moeilijke tijden. Smarketingstrategieën, die erop gericht zijn de doelstellingen van verkoop- en marketingteams binnen een organisatie beter op elkaar af te stemmen, kunnen de efficiëntie van de inkomstengenererende tak van een bedrijf drastisch verbeteren en snelle groei vergemakkelijken. Wat is Smarketing?

Sales en Marketing

De definitie van Smarketing – “Smarketing” is de integratie van verkoop- en marketingprocessen om de gedeelde doelen van beide afdelingen beter te dienen: het werven van nieuwe

Categories: Social selling|Tags: , , , |

Social Listening: Eerst luisteren, dan verkopen!

Wat is Social Listening en waarom is het zo belangrijk?

*Dit is een vervolg van m’n blog over Social Selling, lees die eerst!*

Social Listening (lees: Sociaal Luisteren) 🙄 is het proces van monitoring van sociale media om jouw verkoopstrategie te verfijnen. De informatie die je verzamelt, kan worden gebruikt om de publieke perceptie van jouw merk te bepalen, terwijl je werkt aan het verbeteren van jouw algehele verkooptactiek.

Op individuele schaal biedt Social Listening je de mogelijkheid om te scannen op de problemen of vragen van een prospect met betrekking tot jouw branche. Social Listening kan je de mogelijkheid

Doei koude acquisitie! Hallo social selling!

Wat is social selling?

Heel eenvoudig: jij doet aan social selling wanneer je sociale media gebruikt om rechtstreeks met jouw potentiële klanten te communiceren.

Niet te verwarren met sociale (media) marketing, social selling richt zich op één-op-één interacties tussen verkopers en prospects (in plaats van jouw verkoopboodschap uit te zenden). Vijf jaar geleden was social selling vrijwel onmogelijk, maar tegenwoordig wordt het veel gebruikt in zowel B2B- als B2C-verkoop.

Voordat ik verder ga, laat ik één ding duidelijk maken: social selling is niet nieuw. Direct-sales bedrijven (denk aan Tupperware) gebruiken al lang vóór het internet bestond

Categories: Social selling|Tags: , , |
Ga naar de bovenkant