Webcare voor Franchisenemers? Da’s meer dan likes, shares en retweets tellen!

Ben jij Franchisenemer en wordt jouw Social Media centraal geregeld door het hoofdkantoor? Of ben jij een Franchisenemer die zelf verantwoordelijk is voor je Social Media? Dan is deze pagina zeker interessant om te lezen!

Veel Franchisenemers zijn druk met het runnen van hun toko en hebben meestal iemand intern aangewezen om de Social Media bij te houden. Iemand die geen specifieke kennis heeft van Social Media, maar daar wel affiniteit mee heeft. Meer affiniteit dan dat jij als Franchisenemer met Social Media hebt.

Je bent je er dus bewust van dat Social Media belangrijk is voor je franchise-organisatie. En ben je dan met je bedrijf actief op Facebook, Linkedin en Instagram? Of misschien nog wel op Twitter of Pinterest? Waarom eigenlijk?

Ik beheer als Social Media Mannetje voor een aantal McDonald’s restaurants in Noord-Brabant en Limburg de Social Media kanalen. Specifieker gezegd: Facebook, Instagram en WhatsApp. Naast dat ik de berichten voor deze Franchisenemers plaats (en deze berichten als bron aan elkaar gekoppeld zijn) heeft het nog meer voordelen.

Voordelen om Webcare uit te besteden voor Franchisenemers

Ik crosspost video’s voor deze Franchisenemers. Dat houdt in dat een video die op de Facebook pagina van McDonald’s Tilburg Centrum 1000 keer is bekeken en op de Facebook pagina van McDonald’s Maastricht De Geusselt ook 1000 keer, al standaard met 2000 views begint standaard als ik hem dan plaats op de Facebook pagina van bijvoorbeeld McDonald’s Breda Woonboulevard. Een video dat door meer dan 1/3 van de Facebook fans is bekeken, wordt door Facebook aan meer fans getoond omdat deze mogelijk interessant is voor deze doelgroep. Zo helpt de ene franchisenemer de ander. Mooie win-win-situatie dus.

Webcare voor Franchisenemers

Nog een voordeel voor Franchisenemers is dat ik als Social Media Mannetje de gehele webcare op mij kan nemen. Ik zie alles wat er openbaar op het internet wordt geplaatst over jouw bedrijf. Zelfs 15 seconden nadat het is geplaatst. Ik zit er bovenop en reageer daarom heel snel. Ik zie ook berichten die buiten Facebook en Instagram worden geplaatst over jouw bedrijf en kan ook daar op reageren. Zo kan jij je eigen toko runnen en heb je geen omkijken naar je Social Media. Je kunt er voor kiezen om je webcare alleen tijdens kantoortijden uit te besteden, of van 7 uur ’s ochtends tot 23:00 uur ’s avonds.

Chatbot voor Franchisenemers

De kracht van social media is enorm en klanten willen 24/7 vragen kunnen stellen, maar willen daar ook direct een antwoord op. Een chatbot is een geweldige manier om dit te faciliteren. Ik heb samen met Flow.ai een chatbot ontwikkeld voor McDonald’s die vragen kan beantwoorden en door kan zetten naar de juiste persoon als dit nodig is. Stel dat jij als franchisenemer meerdere restaurants of winkels hebt, maar voor iedere winkel één specifiek persoon hebt aangewezen die de klachtenafhandeling verzorgd. Dan komt die vraag of klacht dus rechtstreeks in de mailbox van jouw collega, 15 seconden nadat de vraag is gesteld of de klacht is ingediend.

Een chatbot voor franchisenemers heeft een aantal voordelen. Het biedt inzicht in een aantal bijzonderen ontwikkelingen (vragen en klachten). Het scheelt heel veel tijd (en dus eurootjes!). Als iemand nu de vraag stelt of McDonald’s Tilburg Centrum open is, krijgt hij of zij direct een antwoord. En als deze persoon diezelfde vraag ook stelt bij McDonald’s Eindhoven, dan krijgt hij of zij hetzelfde antwoord, met de openingstijden van dat restaurant.

Alles in een wekelijkse rapportage

De Franchisenemers die momenteel gebruik maken van onze diensten ontvangen wekelijks een rapport met wat er over hun bedrijf is gezegd en door wie. De meest gestelde vragen zetten we op een rijtje en eventuele veelvoorkomende klachten staan ook in het rapport.

Waar wacht je nog op?

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie? Ik kom graag met je in contact om m’n dienstverlening verder toe te lichten. Je kunt een e-mail sturen naar sander@socialmediamannetje.nl of bellen met Sander Oord via 06 5252 8205.

Wat kost het om je Webcare uit te besteden?

Abonnementsvormen en tarieven voor Webcare Uitbesteden

Social Start Franchise

119per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 8:30 – 17:00 uur

Social Mid Franchise

219per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 7:00 – 23:00 uur

Social Plus Franchise

369per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 8:30 – 17:00 uur
  • Livechat / WhatsApp van 8:30 – 17:00 uur
  • €150,- advertentiebudget

Social Pro Franchise

569per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 7:00 – 23:00 uur
  • Livechat / WhatsApp van 7:00 – 23:00 uur
  • €250,- advertentiebudget

Het Social Media Mannetje biedt de volgende diensten voor het uitbesteden van webcare voor Franchisenemers:

Start & beheer

Wil jij jouw sociale media aanwezigheid helemaal op orde hebben en wil je dat iemand anders het overneemt? Laat mij dit uit handen nemen. Ik ga proactief op zoek naar nieuwe volgers en het stimuleren van hoge betrokkenheid. Daarnaast krijg je een maandelijks rapport met KPI’s en analyse.

Social Media advertenties

Heb je zelf al eens geprobeerd om een Facebook advertentie te maken en was je er niet zo tevreden over? Of weet je niet zeker waar je jouw budget voor social media advertenties moet inzetten? Daar kan ik je mee helpen. Van het opzetten van Facebook Ads Manager en de algemene advertentiestrategie tot het instellen van promoties op de afzonderlijke kanalen en het coördineren van plaatsingen van influencers, ik zorg ervoor dat jouw advertenties, jouw budget maximaliseren.

Contentcreatie

Als Franchisenemer heb je over het algemeen de beschikking over fantastisch beeldmateriaal dat aangeleverd wordt door het hoofdkantoor, maar als je lokaal wilt opvallen, dan kan ik je daar natuurlijk ook mee helpen. Ik werk samen met getalenteerde social media fotografen. Zij helpen jou een aangepaste beeldbank op te bouwen die jouw bedrijf in het best mogelijke licht laat zien. Ik bied ook grafische ontwerpdiensten om jouw sociale feed echt te verbeteren – van het creëren van leuke Insta-verhalen tot infographics, ik zal ervoor zorgen dat al jouw sociale kanalen zich onderscheiden van de concurrentie.

Wedstrijden en giveaways

Van het organiseren van jouw eigen social media wedstrijden tot het coördineren van giveaways van beïnvloeders, ik kan helpen de aandacht op jouw sociale kanalen te vestigen door middel van leuke, strategische wedstrijdcampagnes. Of het nu gaat om een eenvoudige ‘reactie om te winnen’ of een fotowedstrijd met meerdere kanalen, ik heb er al honderden succesvol gedaan.

Blog & nieuwsbrief

Ik werk samen met een aantal freelance tekstschrijvers die “een griezelig vermogen hebben om contact te maken met het publiek”, zo is mij verteld door mijn klanten. Ik bied samen met hun al jaren gespecialiseerde inhoud, waaronder interviews met beroemdheden en experts, om boeiende blog- en nieuwsbrief-inhoud te maken voor tientallen verschillende organisaties. Ik bied ook copywriting voor internet en advertenties om te zorgen voor een samenhangende merkaanwezigheid op alle communicatiekanalen.

Wil jij als franchisenemer meer dan likes, shares en retweets tellen?

Neem contact met mij op!

Vakanties, weekenden, nachten… Ik zorg ervoor dat wanneer jouw potentiële klanten sociaal zijn, ik dat ook ben! Laat mij hard voor je werken! Jouw succes is tenslotte mijn succes! Ik ben ervan overtuigd dat ik de betrokkenheid, likability en fanbase van elk merk zal vergroten. Ik richt mij op het bieden van jouw best mogelijke social media-campagne en ongeëvenaarde klantenservice.

Neem contact op voor meer informatie over hoe ik mensen aan het praten kan krijgen over jouw franchise-organisatie.