Webcare voor Supermarktmanagers? Daā€™s meer dan likes, shares en retweets tellen!

Ben jij Supermarktmanager en wordt jouw Social Media centraal geregeld door het hoofdkantoor? Of ben jij een Supermarktmanager die zelf verantwoordelijk is voor je Social Media? Dan is deze pagina zeker interessant om te lezen!

Veel Supermarktmanagers zijn druk met het runnen van hun winkel en hebben meestal iemand intern aangewezen om de Social Media bij te houden. Iemand die geen specifieke kennis heeft van Social Media, maar daar wel affiniteit mee heeft. Meer affiniteit dan dat jij als Supermarktmanager met Social Media hebt.

Je bent je er dus bewust van dat Social Media belangrijk is voor je supermarkt. En ben je dan met je supermarkt actief op Facebook, Linkedin en Instagram? Of misschien nog wel op Twitter of Pinterest? Waarom eigenlijk?

Ik beheer als Social Media Mannetje voor een aantal Albert Heijn winkels in Noord-Brabant de Social Media kanalen. Specifieker gezegd: Facebook & Instagram. Naast dat ik de berichten voor deze Supermarktmanagers plaats (en deze berichten als bron aan elkaar gekoppeld zijn) heeft het nog meer voordelen.

Voordelen om Webcare uit te besteden voor Supermarktmanagers

Ik crosspost video’s voor deze Supermarktmanagers. Dat houdt in dat een video die op de Facebook pagina van Albert Heijn XL in Tilburg 1000 keer is bekeken en op de Facebook pagina van Albert Heijn in Vught ook 1000 keer, al standaard met 2000 views begint standaard als ik hem dan plaats op de Facebook pagina van bijvoorbeeld Albert Heijn in Best. Een video dat door meer dan 1/3 van de Facebook fans is bekeken, wordt door Facebook aan meer fans getoond omdat deze mogelijk interessant is voor deze doelgroep. Zo helpt de ene supermarktmanager de ander. Mooie win-win-situatie dus.

Webcare voor Supermarktmanagers

Nog een voordeel voor Supermarktmanagers is dat ik als Social Media Mannetje de gehele webcare op mij kan nemen. Ik zie alles wat er openbaar op het internet wordt geplaatst over jouw winkel. Zelfs 15 seconden nadat het is geplaatst. Ik zit er bovenop en reageer daarom heel snel. Ik zie ook berichten die buiten Facebook en Instagram worden geplaatst over jouw supermarkt en kan ook daar op reageren. Zo kan jij je eigen winkel runnen en heb je geen omkijken naar je Social Media. Je kunt er voor kiezen om je webcare alleen tijdens kantoortijden uit te besteden, of van 7 uur ‘s ochtends tot 23:00 uur ‘s avonds.

Chatbot voor Supermarktmanagers

De kracht van social media is enorm en klanten willen 24/7 vragen kunnen stellen, maar willen daar ook direct een antwoord op. Een chatbot is een geweldige manier om dit te faciliteren. Ik heb samen met Flow.ai een chatbot ontwikkeld voor McDonald’s die vragen kan beantwoorden en door kan zetten naar de juiste persoon als dit nodig is. Stel dat jij als Districtmanager meerdere winkels hebt, maar voor iedere winkel Ć©Ć©n specifiek persoon hebt aangewezen die de klachtenafhandeling verzorgd. Dan komt die vraag of klacht dus rechtstreeks in de mailbox van jouw collega, 15 seconden nadat de vraag is gesteld of de klacht is ingediend.

Een chatbot voor Supermarktmanagers heeft een aantal voordelen. Het biedt inzicht in een aantal bijzonderen ontwikkelingen (vragen en klachten). Het scheelt heel veel tijd (en dus eurootjes!). Als iemand nu de vraag stelt of Albert Heijn Oisterwijk open is, krijgt hij of zij direct een antwoord. En als deze persoon diezelfde vraag ook stelt bij Albert Heijn Moergestel, dan krijgt hij of zij hetzelfde antwoord, met de openingstijden van die winkel.

Alles in een wekelijkse rapportage

De Supermarktmanagers die momenteel gebruik maken van onze diensten ontvangen wekelijks een rapport met wat er over hun winkel is gezegd en door wie. De meest gestelde vragen zetten we op een rijtje en eventuele veelvoorkomende klachten staan ook in het rapport.

Waar wacht je nog op?

Ben je geĆÆnteresseerd en wil je meer informatie? Ik kom graag met je in contact om m’n dienstverlening verder toe te lichten. Je kunt een e-mail sturen naar sander@socialmediamannetje.nl of bellen met Sander Oord via 06 5252 8205.

Wat kost het om je Webcare uit te besteden?

Abonnementsvormen en tarieven voor Webcare Uitbesteden

Social Start Franchise

ā‚¬119per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 8:30 ā€“ 17:00 uur

Social Mid Franchise

ā‚¬219per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 7:00 ā€“ 23:00 uur

Social Plus Franchise

ā‚¬369per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 8:30 ā€“ 17:00 uur
  • Livechat / WhatsApp van 8:30 ā€“ 17:00 uur
  • ā‚¬150,- advertentiebudget

Social Pro Franchise

569per maand
  • Facebook of Instagram
  • 1-2 berichten per week
  • Maandelijkse rapportage over bereik
  • Strategie op maat
  • Optimalisatie voor meer fans/volgers
  • Webcare van 7:00 ā€“ 23:00 uur
  • Livechat / WhatsApp van 7:00 ā€“ 23:00 uur
  • ā‚¬250,- advertentiebudget

Het Social Media Mannetje biedt de volgende diensten voor het uitbesteden van webcare voor Supermarktmanagers:

Start & beheer

Wil jij jouw sociale media aanwezigheid helemaal op orde hebben en wil je dat iemand anders het overneemt? Laat mij dit uit handen nemen. Ik ga proactief op zoek naar nieuwe volgers en het stimuleren van hoge betrokkenheid. Daarnaast krijg je een maandelijks rapport met KPI’s en analyse.

Social Media advertenties

Heb je zelf al eens geprobeerd om een Facebook advertentie te maken en was je er niet zo tevreden over? Of weet je niet zeker waar je jouw budget voor social media advertenties moet inzetten? Daar kan ik je mee helpen. Van het opzetten van Facebook Ads Manager en de algemene advertentiestrategie tot het instellen van promoties op de afzonderlijke kanalen en het coƶrdineren van plaatsingen van influencers, ik zorg ervoor dat jouw advertenties, jouw budget maximaliseren.

Contentcreatie

Als Supermarktmanager heb je over het algemeen de beschikking over fantastisch beeldmateriaal dat aangeleverd wordt door het hoofdkantoor, maar als je lokaal wilt opvallen, dan kan ik je daar natuurlijk ook mee helpen. Ik werk samen met getalenteerde social media fotografen. Zij helpen jou een aangepaste beeldbank op te bouwen die jouw bedrijf in het best mogelijke licht laat zien. Ik bied ook grafische ontwerpdiensten om jouw sociale feed echt te verbeteren – van het creĆ«ren van leuke Insta-verhalen tot infographics, ik zal ervoor zorgen dat al jouw sociale kanalen zich onderscheiden van de concurrentie.

Wedstrijden en giveaways

Van het organiseren van jouw eigen social media wedstrijden tot het coƶrdineren van giveaways van beĆÆnvloeders, ik kan helpen de aandacht op jouw sociale kanalen te vestigen door middel van leuke, strategische wedstrijdcampagnes. Of het nu gaat om een eenvoudige ā€˜reactie om te winnenā€™ of een fotowedstrijd met meerdere kanalen, ik heb er al honderden succesvol gedaan.

Blog & nieuwsbrief

Ik werk samen met een aantal freelance tekstschrijvers die “een griezelig vermogen hebben om contact te maken met het publiek”, zo is mij verteld door mijn klanten. Ik bied samen met hun al jaren gespecialiseerde inhoud, waaronder interviews met beroemdheden en experts, om boeiende blog- en nieuwsbrief-inhoud te maken voor tientallen verschillende organisaties. Ik bied ook copywriting voor internet en advertenties om te zorgen voor een samenhangende merkaanwezigheid op alle communicatiekanalen.

Wil jij als supermarktmanager meer dan likes, shares en retweets tellen?

Neem contact met mij op!

Vakanties, weekenden, nachten… Ik zorg ervoor dat wanneer jouw potentiĆ«le klanten sociaal zijn, ik dat ook ben! Laat mij hard voor je werken! Jouw succes is tenslotte mijn succes! Ik ben ervan overtuigd dat ik de betrokkenheid, likability en fanbase van elk merk zal vergroten. Ik richt mij op het bieden van jouw best mogelijke social media-campagne en ongeĆ«venaarde klantenservice.

Neem contact op voor meer informatie over hoe ik mensen aan het praten kan krijgen over jouw supermarkt.